І. Вступ

    Методична робота в школі будується на досягненнях науки, ППД, системою аналітичної, організаційної, діагностичної, пошукової, дослідницької, науково-практичної, інформаційної діяльності з підвищення наукового, загальнокультурного рівня педагогічних працівників, удосконалення їх професійної компетенції та підвищення ефективності навчально-виховного процесу.

     У 2010 -2011 навчальному році методична робота в школі здійснювалася відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Національної доктрини розвитку освіти, а також відповідно до завдань, визначених у наказі по школі № 77 від 28.08.2010 р. "Про організацію методичної роботи в 2011 -2012 навчальному році."

    Роботу педагогічного колективу було спрямовано на реалізацію науково-методичної проблеми « Розвиток творчих здібностей педагога, і учня в системі особистісно орієнтованого навчання і виховання " та виконання таких завдань:

-   поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки учнів з окремих предметів шляхом створенням профільних класів, класів з поглибленим вивченням навчальних предметів, організації роботи факультативів, гуртків, спецкурсів;

-   підвищення якості знань учнів з базових предметів навчального плану;

-   підвищення теоретичної, науково-методичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи школи професійної адаптації молодого учителя, ШМО учителів-предметників, творчих груп, проведення методичних тижнів, декад;

-   підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади, створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів;

-   удосконалення роботи органів учнівського самоврядування, широке залучення їх до вирішення питань організації навчально-виховного процесу, життєдіяльності навчального закладу;

-   забезпечення роботи науково-практичних семінарів з актуальних  питань навчання і виховання школярів;

-   забезпечення ефективної роботи методичного кабінету школи;

-   підвищення рівня позаурочної роботи з навчальних предметів;

-   продовження роботи щодо забезпечення охорони та зміцнення здоров'я учнів;

-   забезпечення психологічної підтримки загальношкільних методичних заходів;

-   підвищення іміджу навчального закладу;

-   поширення передового педагогічного досвіду працівників навчального закладу шляхом друку матеріалів у фахових видання):;

-   створення умов для оволодіння педагогами інноваційними методами навчання  з метою підвищення результативності навчально-виховного процесу

    З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективно  керівництва методичною роботою в школі була створена методична рада, до складу якої ввійшли директор школи, заступники директора з навчально-виховної роботи, керівники шкільних методичних об'єднань, творчих груп учителів, психолог.

    Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, загальношкільних семінарів, інших методичних заходів. На засіданнях методичної ради розглядалися матеріали ППД з досвіду роботи вчителів школи.

    Протягом 2011-2012 н.р. на базі школи було проведено загальношкільні семінари:

-   семінар-практикум для вчителів початкової школи « Організація групової роботи з учнями початкових класів»;

-   семінар для вчителів-словесників «Місце аудіовізуальних засобів кавчання в літературній освіті»;   Семінари проведені на належному науково-теоретичному, методичному рівні. Вчителі Костюк З.Р., Зібер Л.М. Остапюк Н.А. Галайда Н.П., Шевчук Н.В. психолог Кавун К.С. провели серйозну підготовку до семінару, підготували змістовні виступи.

    Один із напрямків роботи методичного кабінету - створення картотеки, узагальнення та презентація матеріалів з досвіду роботи вчителів школи.

    Протягом року у методичному кабінеті школи продовжувалась робота щодо поповнення анотованого каталог узагальнених матеріалів з досвіду роботи вчителів школи, систематизувалися тематичні папки з різних напрямків роботи.

    Протягом 2011 - 2012 н.р. було організовано роботу чотирьох методичних об'єднань вчителів-предметників, одна творча група вчителів, тимчасова динамічна група; затверджено плани роботи, науково-методичні проблеми, визначено керівників з числа досвідчених педагогів.

Робота методичних об'єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методів проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об'єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання. Протягом року вчителі школи проводили позакласні заходи в межах загальношкільних місячників, декад, тижнів.

    Згідно з річним планом роботи протягом року проведено предметні декади, тижні. Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями. На належному науково-методичному рівні проведено тижні української мови та літератури, декада математики, фізики, інформатики, правознавства, історії, біології, місячник фізичного виховання. Необхідно покращувати рівень підготовки позаурочних заходів, підготовку тижнів іноземної мови, трудового навчання.

    На засіданні методичної ради школи 16.05.2012р. керівники МО звітували про роботу протягом року. В цілому роботу ШМО протягом 2011 -2012 н.р. можна оцінювати задовільно.

    У 2012-2013 н.р. ШМО, творчим групам учителів-предметників необхідно чітко спланувати роботу з обдарованими дітьми, працювати над підвищенням рівня якості знань учнів, підвищувати якість підготовки учнів до олімпіад з біології, інформатики, трудового навчання, хімії, активніше залучати учнів до участі в інтелектуальних конкурсах, продумувати науково-теоретичні питання для обговорення на засіданнях стосовно реалізації науково-методичних проблем.

Протягом року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень шляхом самоосвіти, участі у роботі шкільних, районних семінарів, навчання на курсах післядипломної освіти.

    Три  педагоги школи пройшли курси підвищення кваліфікації та атестацію. З них  1- підтвердив кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно звання « Старший вчитель», 1- встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», 1 - встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст II категорії»,  

    В ході атестації було проведено Місячник педагогічної майстерності вчителів, які атестувалися, під час якого педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

    Відповідно до навчального плану роботи школи за рахунок варіативної складової навчального плану було організовано факультативні заняття з математики, української літератури, хімії; організовано роботу гуртків, до участі в яких залучено здібних школярів. На заняттях учні поглиблено опрацьовували навчальний матеріал з предметів, розв'язували олімпіадні завдання, розвивали творчі здібності.

   У 2011-2012 н.р. учні школи брали участь у І-ІІ етапах Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін, Міжнародному конкурсі з української мови імені П.Яцика, Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру - 2011», « В об'єктиві натураліста» в номінації « Кольори життя» та конкурсі « Вчимося заповідувати», і показали такі результати: у II (районному) етапі учні школи вибороли 2 призові місця; учителі школи прийняли активну участь у районній виставці  педагогічних надбань  «Освіта Красилівщини на шляхах реформування» і зайняли два перших місця (Мельник Наталія Миколаївна, учитель біології «Екологічне виховання учнів на уроках біології за допомогою літературного слова».; Сікорська Віра Федорівна, учитель історії «Використання писемних історичних джерел на уроках історії України у 8 класі».)

Підсумки олімпіад, конкурсів узагальнені відповідною довідкою, наказом по школі, матеріали розглянуті на засіданні методичної ради шкали.

   Протягом року проводилося вивчення стану викладання математики, української мови у початкових класах, основ здоров'я, природознавства Матеріали за результатами перевірки були узагальнені і обговоренні на засіданнях методичних об'єднань вчителів-предметників, прийнято рекомендації щодо усунення недоліків, виявлених під час перевірки, намічені заходи щодо підвищення результативності роботи педагогів.

   У 2012 – 2013 навчальному році ми розпочинаємо працювати над новою науково – методичною темою «Формування ключових компетентностей педагогічного та учнівського колективів   через використання інноваційних технологій у навчально – виховному процесі як засіб творчого зростання учителя та розвитку творчої особистості школяра»

 

Науково-методична тема школи

 

ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ПЕДАГОГІЧНОГО ТА УЧНІВСЬКОГО КОЛЕКТИВІВ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ЯК ЗАСІБ ТВОРЧОГО ЗРОСТАННЯ УЧИТЕЛЯ ТА РОЗВИТКУ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ ШКОЛЯРА

Основні  стратегічні завдання та напрямки роботи: 

Термін  реалізації теми: 2012 – 2017 рр.

Етапи реалізації  теми:

  І етап 

·  Діагностичний                                         Березень-вересень 2012 р.

·  Установчий                                             Жовтень-грудень 2012 р.

·  Теоретичний                                            Січень 2013 р. - вересень 2013 р.

 ІІ етап

·  Адаптаційно-корекційний                        2013 - 2014 н.р.

 ІІІ етап

·  Практично-формуючий                            2014 - 2015 н.р.

                                                                     2015 - 2016 н.р.

 ІV етап

·  Узагальнюючо-результативний                2016 - 2017 н.р.

 

 

Напрямки реалізації теми:

2012 – 2013 н. р

 

2013 –2014 н.р.  

2014 –2015 н.р. 

2015 – 2016 н.р

     *     Науково-методичний супровід реалізації програм розвитку шкільного

          округу.

2016-2017    н.р.